Pagina's

maandag 27 augustus 2012

Leon

Slaapzakje 

Als er een vriendin een babytje verwacht probeer ik altijd op subtiele (of minder subtiele) wijze te weten te komen wat ze graag zou willen voor haar kleine boon.
Ik wist dat deze mama geen slaapzakjes op de lijst gezet had en dat appelblauwzeegroen - of hoe je het ook wil noemen -  tot de lievelingskleuren van M. behoort, dus met deze stof van Petit Pan (Soldeur, Kortrijk) kon ik niet missen.
Het patroon tekende ik zelf.





De stof is gevoerd met groene katoen en een dikke laag wattine. 
Leon zijn naam werd in de voering gestikt doorheen de laag wattine voor meer "houvast".




Monddoekjes

Iets waarvan ik vind dat je er nooit genoeg van hebt (maar dat is ook logisch met een knoeiende tweeling denk ik...)
Een paar monddoekjes van Hema verfraaid met de restjes stof van de slaapzak en een lint.
Dankzij het lusje kan het doekje mooi drogen aan een haakje. (al weet ik niet of ze dat hebben...)












Slabbetjes 

Ik weet niet meer hoe ik Le jardin de juliette ontdekt heb, maar ben er wel blij om dàt het zo is. 
Dankzij haar tutorial maakte ik met het grootste gemak deze slabbetjes uit tetradoeken van Hema. 
Er komt een dag dat Leon de vliegtuigjes op zijn slabbetje zal herkennen en benoemen, misschien zelfs tellen. 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten